Reģionāla metodiskā centra uzdevumi:
- Veikt valsts ģimnāzijas pedagogu un citu izglītības iestāžu pedagogu profesionālās kompetences pilnveidi kompetenču apguves pieejā balstīta inovatīva izglītības procesa organizēšanas kā arī pedagoģijas un skolvadības jautājumos.
- Sniedz mācību metodisko atbalstu plānošanas reģiona vispārējās izglītības iestādēm.
- Nodrošina valsts ģimnāzijas bibliotēkā esošās informācijas, aktuālās mācību un metodiskās literatūras digitālā formā pieejamību plānošanas reģiona izglītojamajiem un pedagogiem.
- Atbalsta valsts ģimnāzijas un plānošanas reģiona izglītības iestāžu un izglītojamo sadarbību zinātniskās pētniecības jomā, organizējot un nodrošinot skolēnu zinātniski pētniecisko darbu izstrādi vai dalību mācību priekšmetu olimpiādēs.
Bauskas Valsts ģimnāzijas Reģionālā metodiskā centra darbību organizē izglītības metodiķe Lāsma Krastiņa, kontaktinformācija: e-pasts regionlais.centrs@bauska.lv; tel.nr 25561002.
Pedagogu tālākizglītība:
► Microsoft Teams lietošana mācību procesā (A programma, 6 stundas)
Mērķauditorija
Vispārējās izglītības iestāžu pedagogi
Lektors:
D.Jemeļjanovs
Programmas numurs
2020.gada 2.decembrī Nr.3-14.15.2/13
Kursu programmas anotācija
Nodarbībās pedagogiem būs iespēja praktiski apgūt Microsoft Teams platformu attālinātā un klātienes mācību procesa nodrošināšanai. Pedagogiem būs iespēja veidot mācību uzdevumu, kontroldarbu Microsoft Teams platformā. Dalīties pieredzē par koplietošanas dokumentu pielietošanas iespējām mācību procesā. Apgūt tiešsaistes stundu organizēšanas pamatus, tai skaitā, trešo programmu lietojumu tiešsaistes stundā.
► Noderīga personalizēta atgriezeniskā saite skolēnu individuālo kompetenču attīstībai un mācību snieguma uzlabošanai. (A programma, 12 stundas)
Mērķauditorija
Vispārējās izglītības iestāžu pedagogi
Lektores:
Sanita Anspoka, Santa Nākmane
Programmas numurs
2020.gada 2.decembrī Nr.3-14.15.2/12
Kursu programmas anotācija
Pedagogi apgūs dažādus IT rīkus atgriezeniskās saites sniegšanai, lai palīdzētu skolēniem sasniegt stundas mērķus, iegūt personalizētu atgriezenisko saiti par viņu mācīšanas un mācīšanās ietekmi, lai fokusētos uz skolēnu individuālo mācību sniegumu uzlabošanu. Noderīga personalizēta atgriezeniskā saite skolēnu individuālo kompetenču attīstībai un mācību snieguma uzlabošanai metožu arsenālā sniedz iespēju katram pedagogam savā darbībā īstenot vispiemērotāko metodi vai metodisko paņēmienu atbilstoši mērķim un uzdevumiem, skolēnu zināšanām, spējām, prasmēm un pieredzei, videi un situācijai.
► Mācīšanās kopā ar citiem – komunikācija, sadarbība skolēnu individuālo kompetenču attīstībai. (A programma, 6 stundas)
Mērķauditorija
Vispārējās izglītības iestāžu pedagogi
Lektores:
Inga Pāvula
Programmas numurs
2020.gada 2.decembrī Nr.3-14.15.2/14
Kursu programmas anotācija
Nodarbībās pievērsīsim uzmanību praksei un dalībnieku pieredzei, lai diskutētu un rastu atbildes šādām tēmām: Kādi ir sadarbības zemūdens akmeņi? Kā motivēt vai demotivēt sadarbībai? Komunikācijas šķēršļi, kas traucē sadarbībai? Kāda ir pašrefleksijas loma profesionālajā vidē?
► Teātra mākslas nodarbības mūsdienu skolā (A programma, 6 stundas)
Mērķauditorija
Vispārējās izglītības iestāžu pedagogi
Lektors:
Oskars Kļava
Programmas numurs
2020.gada 13.oktobrī Nr. 3.-14.15.2/10
Kursu programmas īsa anotācija
Kursu rezultāta kursa dalībnieki pilnveido un apgūst savu kompetenci – spēju radoši izmantot
iegūtas zināšanas un prasmes teātra mākslas stundas. Latvijas izglītības reformas ” Skola 2030″
konteksta, ir teātra mākslas izglītība, kuras teorētiski metodoloģiska bāze ir drāmas pedagoģija, kas
ir iekļauta Latvijas izglītības saturā.
► Kā veidot uzdevumus, kuri veicina skolēnu iedziļināšanos? (A programma, 6 stundas)
Mērķauditorija
Vispārējās izglītības iestāžu pedagogi
Lektors:
Uldis Dzērve
Programmas numurs
2020.gada 25.septembrī Nr. 3.-14.15.2/8
Kursu programmas īsa anotācija
Nodarbībās pedagogiem būs iespēja analizēt uzdevumus, kuri tiek izmantoti mācīšanā un vērtēšanā – kādas prasmes uzdevums attīsta/mēra; kāds kognitīvās darbības dziļums tiek sagaidīts; kā uzdevumos izpaužas kompleksums. Dalībnieki pārveidos mācību uzdevumus panākot to lielāku dziļumu. Dalībniekiem būs iespēja sniegt viens otram atgriezenisko saiti par izveidotajiem uzdevumiem, diskutēt, dalīties pieredzē.
► Dabaszinātņu jomas mācību satura izveides principi un apguves plānošanas iespējas (A programma, 12 stundas)
Mērķauditorija
Vispārējās izglītības dabaszinātņu jomas pedagogi
Lektore:
Ilze Cīrule
Programma saskaņojums:
2019.gada 29.novembrī; Nr. 3.-14.15.2/12
Kursu programmas īsa anotācija
Nodarbībās pedagogiem būs iespēja iesaistīties profesionālā pieredzes apmaiņā par mācību satura izveides un vērtēšanas pieejas maiņu, dabaszinātņu jomas standarta un mācību programmu struktūru. Pedagogiem būs iespēja plānot mācību satura apguvi, sadarbojoties dažādu priekšmetu skolotājiem. Programmas izveides pamatā ir pieredze, kas balstās pētījumu datos un laikam atbilstoša mācību procesa aprobācijas atziņās, kas gūtas, vērojot un analizējot mācību stundas Latvijas skolās, un piedaloties mācību satura izstrādē.
► Skolotāju sadarbības organizēšana jaunā satura ieviešanas atbalstam (A programma, 16 stundas)
Mērķauditorija
Skolu komandas, kuru sastāvā ir viens direktora vietnieks un divi pedagogi
Lektore:
Inga Pāvula
Programma saskaņojums:
2019.gada 11. oktobrī; Nr. 3.-14.15.2/10
Kursu programmas īsa anotācija
Jaunā satura ieviešanā un īstenošanā būtiska būs skolotāju sadarbības plānošana, vadīšana un organizēšana, lai veidot vienotu izpratni un sistēmu mācību procesa īstenošanai. Programmas rezultātā būs izmēģināta un izvērtēta iespējamā sistēma skolotāju sadarbībai skolā jaunās pieejas ieviešanai, kuru iespējams pilnveidot un attīstīt, atbilstoši mācību darba organizācijas vajadzībām.
► Uz skolēnu mācīšanos virzīta efektīva mācību stunda (A programma, 12 stundas)
Mērķauditorija
Skolu komandas, kuru sastāvā ir viens direktora vietnieks un divi pedagogi
Lektors:
Uldis Dzērve
Programma saskaņojums:
2019.gada 16. oktobrī; Nr. 3.-14.15.2/11
Kursu programmas īsa anotācija
Nodarbībās pedagogiem būs iespēja iesaistīties profesionālā pieredzes apmaiņā par mūsdienīgas, uz konkrētu skolēnam sasniedzamo rezultātu virzītas mācību stundas veidošanu un analīzi, iepazīties ar pieredzi, kā profesionāli izmantot konkrētas metodes un darba formas, lai uzlabotos skolēnu rezultāti, diskutēt par skolotāju sadarbības iespējām. Programmas izveides pamatā ir pieredze, kas balstās pētījumu datos un laikam atbilstoša mācību procesa aprobācijas atziņās, kas gūtas, vērojot un analizējot mācību stundas Latvijas skolās.